Karin and the chocolate factory.

Borde kanske börja med att säga att jag numer inte är arbetslös längre!! Fick jobb i fredags och hade min första dag idag. Feeeejnt!

Jag jobbar numer alltså på en chokladfabrik. "DRÖMMEN!!!" tänkte chokladmonstret i mig. Såg nästan framför mig ett coklad-vattenfall, små oompa-loompas som springer omkring, olika roliga rum där man blandar alla möjliga smaker. Hell, jag tänkte för ett väldigt kort tillfälle kalla min chef Willy Wonka. 
Nävars. Mindre glamoröst. Det var ju självklart hårnät, vita rockar och den där sötsliskiga lukten som även fast jag lämnade stället för ca 1 timme sedan sitter kvar i näsan (måste dock nämna den slående likheten mellan några av mina kollegor och oompa-loompas) .Men vafan, det är ett jobb och jag är helnöjd!

Trött som satan, sov knappt inatt och har mer eller mindre stått upp hela dagen. Skyller på att jag faktiskt inte haft ett jobb på ca 3 månader.. ;)

Duktigt känner jag mig iaf. 2 veckor i ett land där jag inte ens hanterar språket, och jag har jobb. Klappar mig själv på axeln och säger godnatt.
/k

Kommentarer
Postat av: CuddlyCake

The working Cookie så att säga, haha, ne vars!

Men skoj att du fick jobbet! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback