Oktoberfest.

Holy scheisse.
Oktoberfest igar med Florian, Philipp och ett behagligt krypavstand till krogen vi befann oss pa.

Let's say it like this: Ölen kostade 23 spänn. 23 spänn för 6.0 raka procent alkohol. Shots kostade runt 20 kr.

Det var en orkester pa plats, som spelade musik i riktig Bayern-anda, männen bar Lederhosen, vit skjorta och matchande hatt. Kvinnorna bar även de traditionella kläder. Det var tävlingar hit och dit om bland annat finast traditionella klänning, vem som kunde sta med en liter öl utsträckt pa rak arm längs osv. Jagsjälv blev anmäld till sistnämnda tävling, och var paväg upp pa scenen med en bunt karlar som allihopp sag ut som skogshuggare. Fast jag bangade ur. Speciellt när jag sag vilket motstandet var. Och när jag började inse att jag ville hem.

Men kul vare!

Idag mar jag kort sagt som jag förtjänar. Min enda tröst är att T mar sämre haha.
Sa vi är alltsa bakis tillsammans, och planerar att stanna i sängen typ hela dagen.
Puss!

/k



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback